Månadsmöte med bildvisning och Elisabeth som vinnare

Vi vill redan nu påminna om att vid nästa månadsmöte, 14:e november, har vi gästföreläsning om gatufotografi med Lars Hedberg från Västerås (Aros FK). Missa inte det!

Vid den regniga torsdagen 10:e oktober hölls månadsmöte som vanligt i klubblokalen.

Vi hade glädje av att se Edita ge en inblick i professionell fotografering och system hon använder för att leverera till kunder. Bildspel från en familjefotografering samt från några bröllop bjöds det på.

Henrik visade bilder från resor gjorda för ett forskningsprojekt som han deltog i på det tidiga 90-talet, i Pechora-Ilych naturreservatet, Ryssland. Bilderna visade både samhället strax efter Sovjetunionens fall i städer samt byar och naturen i och runt naturreservatet.

Månadstävlingen avgjordes till mottot dokumentärbild tagen år 2024. I sista stund hade det kommit in många bidrag och det troddes bli väldigt jämnt men det visade sig att Elisabeth Tegelmarks bild från en skidtävling vann, där nyfikenheten på vad som åskådarna tittade på lyfte bilden.

Foto: Elisabeth Tegelmark, Vinnare månadens bild oktober 2024, Motto: Dokumentärbild tagen år 2024

Mottot för novembers månadstävling är saker eller personer på fel plats.